Rätt eller fel.

1.

"Smaka, det var inte så äckligt som jag trodde."
"Varför dricker du inget? Här - ta av mig!"
"Rök, det är kul"
"Vill du ha en snus"?
______________________________________________________________
2.

"Smaka inte, jag ångrar mig - det var sjukt äckligt!"
"Vad duktig du är som inte dricker något ikväll!"
"Börja aldrig att röka - jag har fastnat och kan inte sluta."
"Om du snusar vill jag inte kyssa dig".


Vad känner du mest igen? Vad har du hört mest? Vad har du varit med om? Nummer 1. va?


Kommentarer
Postat av: Felicia

1 !



Måste ineda med att jag är en tjej på 15 år.



Idag pratade jag och två tjejer i mitt lag med vår tränare(en 18 årig kille)efter träningen.

Mina två kompisar röker och dricker.Jag har aldrig provat något av det.Åtminstånde inte på "det sättet".Jag har smakat alkohol hemma-någon klunk av min pappa.



Mina kompisar tog upp en varsin cigg och började röka medans tränaren stog där.Han sa att han inte brydde sig om vad vi gör så länge vi inte kommer bakfulla till en match,men han ville ändå att de skulle fimpa för det kändes så fel för honom.



Sen började han prata om mig.Han undrade om jag röker och dricker.När jag svarade med ett bestämmt NEJ och la till "varför skulle jag?dessutom får jag en bil om jag aldrig har rökt när jag är 18". kollade han på mig som att jag var kontig.Min tränare.Han tycker tydligen att jag är konstig som inte röker och dricker när jag är 15 år..



Vad händer med samhället?

-

Lycka till med erat arbete,jag tror det kommer bli grymt!:)

2009-10-08 @ 22:28:47
Postat av: naturtjejen:D

jag gillar eran blogg skitmkt, går i er skola och har sett er tre sitta o jobba några ggr, ni gör jättebra jobb:)

2009-12-18 @ 20:03:10
Postat av: We Care

Tacck så Mycket :)

2010-01-03 @ 20:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0